Reklamačný rád

Chceme vás informovať, že pokiaľ ste nakúpili na e-shope, máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru od doručovateľa, a to bez udania dôvodu. Okrem toho ste tiež oprávnený uplatniť právo z vady (reklamácii), ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare, v dobe 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru. Záručná doba sa automaticky predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave. V prípade výmeny tovaru v rámci záručnej opravy potom pokračuje pôvodná záručná doba.

Uisťujeme vás, že v čase, keď tovar prevezmete:

  • Má tovar vlastnosti, ktoré sme si ako zmluvné strany (predávajúci a kupujúci) dojednali, a ak chýba takáto dohoda, má tovar také vlastnosti, ktoré sme popísali buď my ako predávajúci, alebo priamo výrobca, alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovar a na základe reklamy;
  • sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie uvádzame, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;
  • tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Typickými príkladmi, kedy reklamáciu nie je možné uplatniť, sú najmä také, keď vada alebo poškodenie vznikli:

  • Mechanickým poškodením tovaru;
  • preukázateľne nedovolenými zásahmi do prístroja;
  • elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje) s výnimkou bežných odchýlok;
  • živelnou katastrofou;
  • preukázateľne nesprávnym užívaním;
  • užívaním v rozpore s návodom na použitie alebo pokynmi uvedenými na obale alebo v záručnom liste;
  • užívaním v rozpore so všeobecne známymi pravidlami užívania;
  • preukázateľne používaním v nevhodných podmienkach;
  • preukázateľne neodbornou inštaláciou a obsluhou;
  • ak predložený záručný list vykazuje zjavné známky vykonaných zmien údajov alebo ak je na tovare odlišné výrobné číslo od toho, ktoré je uvedené v záručnom liste.

Storno objednávky

Objednávku môžete stornovať telefonicky, prípadne emailom až do chvíle, kým vás informujeme prostredníctvom e-mailu o odoslaní tovaru na vami uvedenú dodaciu adresu. V písomnej forme musí storno obsahovať číslo objednávky. Toto číslo je uvedené v automatickej odpovedi, ktorú dostanete na váš kontaktný e-mail po úspešnom vytvorení objednávky.

My ako predávajúci si vyhradzujeme právo nepotvrdiť objednávku alebo od objednávky odstúpiť. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy z našej strany uplatníme aj pri opakovanom neprevzatí zásielky z vašej strany. Vždy vás však o tejto skutočnosti vopred informujeme.

Poškodenie pri doručení

Zákazníkovi odporúčame nepreberať od prepravcu zjavne poškodenú zásielku a kontaktovať nás. V prípade, že ste rozbalili doručený tovar a zistili sa, že je poškodený, hoci bol obal neporušený, informujte čo najskôr buď prepravcu alebo náš e-mail. Ideálne do 48 hodín, aby sme vám mohli čo najrýchlejšie pomôcť. V prípade prevzatia poškodenej zásielky bude k reklamácii pristupované v spolupráci s prepravnou službou.

Reklamácia a odstúpenie od kúpnej zmluvy

O probléme s tovarom nás môžete informovať:

Tovar, ktorý chcete vrátiť či reklamovať:

  • Pošlite poštou alebo prostredníctvom iného prepravcu. V takom prípade budete postupovať tak, že si stiahnete a vytlačíte dokument "Formulár pre odstúpenie od zmluvy”. Tento dokument zobrazíte buď kliknutím na tu uvedený odkaz, je ale tiež súčasťou informačného e-mailu "Oznámenie o objednávke zákazníkovi", teda prvého e- mailu, ktorý ste od nás na váš kontaktný e-mail po vykonaní objednávky obdržali.
  • Prineste na našu kamennú predajňu a spolu s výrobkom prineste aj predajný doklad. Na pobočke výrobok skontrolujeme, v prípade uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej mimo predajne do 14-dní spolu vyplníme Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy av 14 dňoch vám zaistíme vrátenie peňazí.

Pokyny na vyplnenie Formulára na odstúpenie od zmluvy - formulár obsahuje nasledujúce kolónky. Teraz vám stručne popíšeme, čo do jednotlivých kolónok doplniť:

  • "Týmto odstupujem od zmluvy o nákupe tohto tovaru:" - uveďte celý názov tovaru, tak ako je uvedený na faktúre či predajnom doklade, napr. FOX prút EOS 12ft 3lb 2Sec.
  • "Dátum:" - deň, kedy ste sa rozhodli uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
  • "Meno a priezvisko kupujúceho:" - vaše meno a priezvisko.
  • "Adresa, telefón a e-mail kupujúceho:" - vaša adresa, telefónne číslo, na ktorom vás zastihneme, a adresa elektronickej pošty.
  • "Kúpna cena má byť vrátená bezhotovostným prevodom na bankový účet číslo:" - uveďte číslo vášho účtu, na ktorý vám zašleme peniaze späť v prípade odstúpenia od zmluvy do 14-tich dní, alebo v prípade riadneho uznania oprávnenej reklamácie, ak si budete priať bezhotovostné vrátenie peňazí.
  • "Dátum objednania/nákupu tovaru a číslo objednávky/predajného dokladu:" - v prípade, že ste nakupovali tovar u nás na e-shope, uveďte dátum dňa, kedy ste objednávku urobili do prvej kolónky a do druhej potom číslo objednávky. Oba údaje nájdete v informačnom e-maile "Oznámenie o objednávke zákazníkovi", ktorý sme vám po úspešnom dokončení vašej objednávky zaslali. Pokiaľ ste tovar zakúpili u nás osobne na kamennej predajni, doplňte dátum nákupu a číslo uvedené na predajnom doklade.
  • “Dôvod odstúpenia od zmluvy:” - na tomto mieste sú uvedené najčastejšie dôvody odstúpenia od zmluvy, ktoré sa vyskytujú v bežnom obchodnom styku. Ak sa zhoduje niektorý z uvedených dôvodov s vašim, jednoducho označte zvolenú možnosť napr. krížikom. Upozorňujeme, že v prípade odstúpenia od zmluvy v rámci 14-dňovej zákonnej lehoty nie je vašou povinnosťou dôvod uvádzať. Budeme však radi, keď nám dôvod napíšete, v rámci skvalitňovania našich služieb.
  • “Popis poškodenia/vady/prejavu vady, ak vzniká iba občas:” - ak ste nevybrali žiadnu z možností uvedených v predchádzajúcej časti, stručne a presne popíšte dôvod odstúpenia/reklamácie svojimi slovami. Táto časť je dôležitá najmä ak sa jedná o reklamáciu, teda uplatnenie práva z vadného plnenia. Váš popis vady bude základom nasledujúceho reklamačného konania.
  • "Podpis kupujúceho:" - váš vlastnoručný podpis.

Vyplnený formulár spolu s tovarom a kópiou predajného dokladu zašlite na adresu prevádzky, a to ako doporučenú zásielku. Tovar by mal byť dodaný v riadnom a bezpečnom obale. V rámci 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy nesiete ako zákazník náklady spojené s vrátením tovaru, teda najmä poštovné a balné. V rámci uplatnenia reklamácie v zákonnej lehote potom máte nárok na úhradu nutných nákladov, ktoré vám v súvislosti s jej uplatnením vznikli. Náklady spojené s vrátením tovaru v rámci reklamácie znáša zákazník iba v prípade, ak tovar nemôže byť pre svoju povahu vrátený obvyklou poštovou cestou.

Upozorňujeme zákazníkov, že ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosti a kupujúci je povinný spolu so tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

Uvedené odporúčania nemajú vplyv na možnosti a práva spotrebiteľa vyplývajúce z Občianskeho zákonníka a zákona O ochrane spotrebiteľa v platnom znení a majú slúžiť iba pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie výrobku. Viac sa o problematike odstúpenia od kúpnej zmluvy a Vašich práv z chybného plnenia dočítate v našich Obchodných podmienkach.

Doprava reklamovaného tovaru

Reklamovaný tovar musí zákazník dopraviť osobne alebo zaslať na miesto uplatnenia reklamácie (Rybárske potreby Fishing House, Bulharská 1669/15, 70800 Ostrava). Ak je reklamácia uznaná ako oprávnená, bude po jej vybavení zákazník vyzvaný k odberu tovaru alebo bude reklamovaný tovar odoslaný zákazníkovi na náklady predávajúceho. Ak je reklamácia uznaná ako neoprávnená, bude po jej vybavení zákazník vyzvaný k odberu tovaru alebo bude reklamovaný tovar odoslaný zákazníkovi na jeho náklady.

Pokiaľ zákazník zasiela reklamovaný tovar na adresu predávajúceho, je povinný tovar zaslať v kartónovej krabici a zabezpečiť proti ďalšiemu poškodeniu pri preprave podobným spôsobom, ako mu bol tovar predávajúcim doručený (kartónová krabica, bublinková fólia, prípadne výplňový papier). V prípade, že tovar bude zaslaný bez patričnej ochrany (napr. iba v igelitovom vreci) je predávajúci oprávnený tovar od prepravcu neprevziať.

Reklamačné konanie

Po preskúmaní predložených dokladov a zbežnej prehliadke reklamovaného tovaru:

  • Uznáme reklamáciu ako oprávnenú a na mieste prijmeme reklamovaný tovar do reklamačného konania a o tomto vyhotovíme písomný zápis;
  • reklamáciu prijmeme a ako neoprávnenú na mieste zamietneme a reklamovaný tovar vám vrátime;
  • reklamovaný tovar prijmeme k odbornému posúdeniu, na základe ktorého výsledkov bude reklamácia buď uznaná za oprávnenú a riadne vybavená, alebo bude zamietnutá a tovar vám bude vrátený.

V prípade, že reklamáciu nevybavíme na mieste, budeme vás o výsledku konania informovať telefonicky, alebo prostredníctvom elektronickej pošty. Zaručujeme vám, že reklamáciu, vrátane odstránenia vady, vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s vami nedohodneme na dlhšej lehote.

Riešenie sťažností

Našou prioritou je poskytovať vám ako našim klientom kvalitné produkty a služby na profesionálnej úrovni. Pokiaľ však aj napriek tomu nastane situácia, kedy nie ste spokojní s ponúkanými službami, úverovými produktmi či so správaním našich zamestnancov, sme pripravení sa Vaším podnetom vážne zaoberať. Vašu sťažnosť je možné smerovať:

info@fishinghouse.sk, D&P Group s.r.o., Bulharská 1669/15, 708 00 Ostrava - Poruba.

Pre mimosúdne riešenie sporov môžete kontaktovať nasledujúce inštitúcie:

Finančný arbitr - jeho pôsobnosť je vymedzená zákonom č. 229/2002 Zb. o finančnom arbitrovi. Je oprávnený rozhodovať okrem iného spory medzi veriteľom a spotrebiteľom pri ponúkaní, poskytovaní alebo sprostredkovaní spotrebiteľského úveru. Viac informácií nájdete na internetových stránkach www.finarbitr.cz

Kontaktné údaje:

Finanční arbitr ČR
Legerova 69/1581
110 00 Praha 1
Tel.: +420 257 042 070
e-mail: arbitr@finarbitr.cz

Česká obchodní inspekce (ČOI) - na ČOI jste oprávněni se obrátit v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. ČOI vykonává působnost v záležitostech týkajících se dodržování povinností stanovených zejm. zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele vč. povinností dle zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru.

Kontaktné údaje - Ústredný inšpektorát:

Česká obchodní inspekce
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2
Tel: +420 296 366 360
Fax: +420 296 366 236
www.coi.cz